Analisis Perbandingan Metode Pemasaran Sales Call Dengan Pemasaran Digital di Destinasi Wisata Taman Air Sabda Alam
DOI:
https://doi.org/10.59086/jam.v4i2.865Keywords:
Sales Call, Digital Marketing, Taman Air Sabda Alam, Promotion StrategiAbstract
Downloads
References
Ardiansyah, Risnita, & Jailani, M. S. (2023). Teknik Pengumpulan Data Dan Instrumen Penelitian Ilmiah Pendidikan Pada Pendekatan Kualitatif dan Kuantitatif. Jurnal IHSAN : Jurnal Pendidikan Islam, 1(2), 1–9. https://doi.org/10.61104/ihsan.v1i2.57
Beno, J., Silen, A. ., & Yanti, M. (2022). Strategi Membangun Keunggulan Kompetisi Melalui Komunikasi Digital Marketing. Braz Dent J., 33(1), 1–12.
Cemporaningsih, E., Raharjana, D. T., & Damanik, J. (2020). Ekonomi Kreatif sebagai Poros Pengembangan Pariwisata di Kecamatan Kledung dan Bansari, Kabupaten Temanggung. Jurnal Nasional Pariwisata, 12(2), 106. https://doi.org/10.22146/jnp.60401
chaerunissa. (2020). Analisis Komponen Pengembangan Pariwisata Desa Wisata Wonopolo Kota Semarang. Journal Of Public Policy And Management Review, 9(4), 159–175.
Hamzah, F. (2024). Strategi Pemasaran Paket Wisata Melalui Media Online Pada Belitung Cantik Tour And Travel. Jurnal Sain Manajemen, 6(2), 76–86.
Hamzah, F., Hermawan, H., & Srinatami, D. (2021). Analisis Strategi Pengembangan Situs Cagar Budaya Gunung Padang Sebagai Destinasi Wisata dan Peninggalan Sejarah Kebudayaan. Media Wisata, 19(1), 57–67. https://doi.org/10.36276/mws.v19i1.66
Jurnal, J., Mea, I., Keputusan, T., Di, B., & Ra, M. (2024). PENGARUH AMENITAS DAN DAYA TARIK WISATA JIMEA | Jurnal Ilmiah MEA ( Manajemen , Ekonomi , dan Akuntansi ). 8(3), 1412–1427.
Rika Widianita, D. (2023). Tranformasi Pemasaran Tradisional Ke E-Marketing:Tinjauan Literatur Tentang Dampak Penggunaan Tekonologi Digital Terhadap Daya Saing Pemasaran Bisnis. AT-TAWASSUTH: Jurnal Ekonomi Islam, VIII(I), 1–19.
Rulinawaty, R., Risnashari, R., & Lince, R. (2021). “Orang Kampung”, Pemasaran Digital, Dan Kebijakan Publik: Sebuah Tinjauan Dan Agenda Penelitian. Studi Kasus : Pemasaran Tradisional Songko Recca. SELAPARANG Jurnal Pengabdian Masyarakat Berkemajuan, 5(1), 575. https://doi.org/10.31764/jpmb.v5i1.6509
Sudiarta, I. M., Suharsono, N., Tripalupi, L. E., & Irwansyah, M. R. (2021). Analisis Dampak Perkembangan Pariwisata Terhadap Kondisi Sosial Ekonomi Masyarakat. Business and Accounting Education Journal, 2(1), 22–31. https://doi.org/10.15294/baej.v0i1.42765
Susilawati, W., Maoludin, D. T., Maoludin, A., & Ramdani, R. M. (2020). Evaluasi Kesadaran Wisatawatan Lokal Mengenai Wisata Halal Pemandian Air Panas Garut. Jurnal Pariwisata Indonesia, 2(2), 199–207.
Utarki, S., Pratama, E. A., & Hellyana, C. M. (2020). Sistem Informasi Pariwisata Berbasis Website Pada Taman Nasional Gunung Ciremai Jawa Barat. Indonesian Journal on Software Engineering (IJSE), 6(1), 19–32. https://doi.org/10.31294/ijse.v6i1.7950
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Visila Mutiara, Faizal Hamzah

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This is an open-access journal. All works are published under the Creative Commons license CC-BY which means that all content is freely available at no charge to the user or his/her Institution. Users are allowed to read, download, copy, write, improve, and create derivative creation even for other lawful purposes, this license permits anyone to, as long as they cite and license the derivative creation under similar terms
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.